donderdag 30 april 2020

vorig jaar 147


190428
(…) *

190429
(…) *

190430
Nu moet ik ook nog Goede mannen van Arnon Grunberg lezen (…). Dat komt hierdoor. Ik had een discussie met S. op Messenger over Grand Hotel Europa van Ilja Leonard Pfeijffer. Zij vindt die roman maar niets, holle praat, etalage etcetera, en ILP een poseur. Ik vind dat niet – en dus ontspon zich gisteren en vandaag die discussie, waarin zij Grunbergs boek als veel beter bestempelt. (…) * Voor 15 euro met een ferme buit terug van de Oxfam-tweedehands: romans van Philippe Besson, Hans Joachim Schädlich, Gerrit Krol, Nadine Gordimer en Thomas Bernhard. Neusje van de zalm: De Brieven 1921-1950 van Gerard Walschap, voor 5 euro! Niet dat ik die kluif van 1460 bladzijden ooit gelezen krijg, maar ik vond het te jammer om hem daar te laten staan. Ik kocht ook nog twee boeken om cadeau te doen: De rest van de dag van Ishiguro en Sporen van Richard Holmes. Alles samen: 18,30 euro. Aan de kassa stond ik samen met een uitgebluste M.. Hij zag er vreselijk vermoeid uit, en dat zei hij ook dat hij was: hij heeft een kind van nog geen jaar dat hem uitput. Tja, zo’n dingen moet je doen als je jong bent, natuurlijk. Ik vroeg hem of hij tijd had om te lezen, ik zou hem een van die twee cadeauboeken schenken. Maar hij had geen tijd om te lezen, zei hij (…). *