dinsdag 21 april 2020

wolken 3646-3650


wolkenfragmenten in Alain de Botton, Proeven van liefde

3646
We waren net over de Normandische kust gevlogen, waar een deken van winterse bewolking had plaatsgemaakt voor een vrij uitzicht op schitterend blauwe wateren. (7)

3647
We waren net over de Normandische kust gevlogen, waar een deken van winterse bewolking had plaatsgemaakt voor een vrij uitzicht op donkere wateren beneden. (185)

3648
Terwijl het vliegtuig zich door de wolken boorde probeerde ik een toekomst voor me te zien: er kwam een bruut einde aan deze periode in mijn leven en ik had er niets voor in de plaats, alleen maar een angstaanjagende afwezigheid. (187)

3649
Ik voelde de vluchtigheid van alles, de illusies waarop wolkenkrabbers, bruggen, theorieën, raketwerpers, verkiezingen en fast-foodrestaurants waren gebouwd. (195)

3650
(…) de Goden waren er nog, ze hadden een nieuwe vorm gevonden, een pak aangetrokken, en deden mee aan de moderne tijd. Ze waren sterk verkleind, pasten niet meer tussen de wolken maar in onze psyche. (197)