dinsdag 20 oktober 2020

vorig jaar 261

191019

(…) * (…) * G. over die keer dat hij werd tegengehouden voor een alcoholcontrole met vier onaangebroken flessen wijn naast zich op de passagiersstoel. ‘Heeft meneer iets gedronken?’ ‘Neen, ik moet nog beginnen.’ En ja, die agent kon daar mee lachen. * (…) *

 

191020

(…) De rustelozen van Olga Tokarczuk. °1962, zie ik nu en ik realiseer me dat iemand die jonger is dan ikzelf de Nobelprijs voor Literatuur heeft gewonnen (…) ik begin erin te lezen en ik vind het meteen goed. Gek, hoe je al meteen na een paar bladzijden kunt weten dat je met een groot auteur te doen hebt. (Hoe weet je dat?) Er staan mij dus nog veel genoegens te wachten want gisteren kocht ik het meer-dan-dikke De Jacobsboeken, van dezelfde auteur. * Ik geraak niet buiten vandaag, hoewel het niet regent. Enkel een wandelingetje naar de Ezelpoort en terug. (…) We kijken naar het filmpje over Stefan Vanfleteren op DSO, over hoe hij de catalogus maakt voor de overzichtstentoonstelling die binnenkort in Antwerpen van start gaat. Naar aanleiding van zijn vijftigste verjaardag. (…) *