zaterdag 31 oktober 2020

facebookbericht 1152

Na een lovende recensie van Herman Jacobs

 

Ik las van Paasilinna - even de correcte spelling checken want ik kan die van zo'n moeilijke namen maar niet onthouden! - Haas (helemaal vergeten) en De zelfmoordclub (rocambolesk). Ik zal me dus nu aan De huilende molenaar moeten begeven, dat kan niet anders. Het boek staat hier al een jaar of vijf te niksen. Dat weet ik zo precies omdat ik het ter hand neem en zie dat ik het op 18 februari 2015 voor 3 euro heb gekocht in een tweedehandseboekenwinkel (waar het al sinds '6/13' op een barmhartige koper stond te wachten) en dat er warempel een opdracht in staat – blijkbaar heeft het boek ooit als geschenk gefungeerd – die ik zo vrij ben hier voluit te citeren: 'Lieve, Lieven, Thea, Irene, Karel, eerste stappen in Finland... een grappige ontdekking van het land, de mensen en hun karakter... Veel plezier, Benoît 5-IX-'8'. Mijn exemplaar is een vijfde druk, juli 2008.

O ja, dat vergat ik nog: mijn exemplaar ziet er behoorlijk ongelezen uit. Het heeft er alle schijn van dat Lieve, Lieven, Thea, Irene en Karel geen kennis hebben gemaakt met de huilende molenaar...