woensdag 13 november 2019

vorig jaar 9


181113
Ik droom de laatste tijd vaak over (…), en ook G. en B. bevolken opnieuw mijn nachtspinsels. Altijd in ingewikkelde dromen die zich in veel te grote huizen afspelen, waar ik vanalles moet versleuren en steevast mijn weg verlies in talloze kamers en ellenlange gangen, op steile trappen en zelfs ladders. En iedere keer, zoals ook in de droom waaruit ik vanochtend rond halfzes ontwaakte (om vervolgens niet meer de slaap te kunnen hervatten), krijg ik in die dromen een ondergeschikte rol te vervullen, die van de dienaar, de mislukte, de loser. Steeds opnieuw wordt dat soort situatie hernomen, herschikt door mijn dromenwever, in wisselende architectuur en decors, en met steeds andere figuranten – maar in essentie blijft het min of meer hetzelfde. * (…) *