maandag 24 september 2012

schrikkel 259a

Ik had er in mijn ooghoek al eentje opgemerkt in de winkelstraat, en wat verderop nog een – en op een gegeven ogenblik dacht ik, toen wij bij de bakker een bolus kochten, dat er over het plein nog eens twee kwamen aantjaffelen, en ik begon me af te vragen of het toeval was. Maar toen we op het terras van een van de cafés aan het marktplein van Oostburg aan onze koffie zaten te nippen, zag ik er nog eens twee en wist ik: dit kan geen toeval zijn. Het berust op een afspraak: ze komen midden op de dag uit alle hoeken en kieren van het stadje tevoorschijn en zoeken elkaar op. Ofwel is het een rage en schuifelen hier alle vrouwen met een looprek rond: allemaal vrouwen inderdaad en vaak niet eens de alleroudste. ’t Is een vreemde gewaarwording. Zou de looprekrage in andere Nederlandse steden ook al in voege zijn? Of is het iets specifieks voor Oostburg?