zondag 29 maart 2015

facebookbericht 736



Jowie Peeters en Brigitte Melon, superioriteitsgevoel? Ik heb nochtans mijn best gedaan om de discussie open en eerlijk te voeren. Misschien waren mijn bewoordingen niet altijd neutraal en objectief, maar ik denk toch altijd beleefd en beschaafd te zijn gebleven. Ik heb in de manier waarop ik van antwoord gediend werd een patroon herkend: intimidatie, flauwe grappen, veel onderling gesupporter, gescheld - maar niet één echt argument. Dat is treurig, en neen, ik word daar niet vrolijk van. Ik maak me zeker ook geen illusies dat iemand ooit van mening verandert en dus stel ik mij ook de vraag wat de zin van dit soort discussies is. Ik stel alleen vast dat de polarisering groot is, en de kloof diep. En dat gesprekken via het internet een andere dynamiek hebben dan face to face, wanneer je elkaar in de ogen kijkt en gebonden bent door de blik van de ander.