woensdag 4 januari 2023

gisteren 3

230103

Deze ochtend heb ik de huisspin, die ik vannacht met behulp van een Tupperwarerecipiënt en een ongefrankeerde briefkaart had gevangen, zachtjes het huis uitgezet.

De typografische schikking van de voorplatten van Verschuivingen en Vertroostingen van respectievelijk Stefan Hertmans en Dirk De Wachter vertoont een opvallende gelijkenis.

De gelaatsuitdrukking van de meeste koopjesjagers in de winkelstraat zet mij op deze eerste koopjesdag niet tot consumeren aan.

Ik werp de van de grond opgeraapte, aan Anja C. in de Houtkaai geadresseerde enveloppe netjes in een van de in het park opgestelde vuilnisbakken. Niet na eerst mijn nieuwsgierigheid niet te hebben kunnen onderdrukken. Er zat niets meer in.

Een eigen huis was een anker dat je niet meer kon lichten. 

Geerten Meijsing, Veranderlijk en wisselvallig, 18-19