dinsdag 20 maart 2018

dienstmededeling


de winter van 2018 – 44


Deze dienstmededeling is de 15000ste post op deze blog. De eerste post dateert van 8 juni 2004, ik had het toen over een aanloop naar verkiezingen. Van die 15000 posts gaan er een kleine 1000 over boeken, een 200 over films, heel wat over media, politiek en maatschappelijke aangelegenheden… Er zijn verzamelposts – zo heb ik aan mijn lectuur al 2693 vindplaatsen overgehouden waarin wolken ter sprake komen, een 350-tal met de drie kleuren van de Belgische vlag, 15 met pauwenveren. Er zijn posts die met poëzie te maken hebben of er bevatten; posts over mijn fietsactiviteiten; over architectuur. Enzovoort – de lijst met rubrieken hiernaast bevat nog veel meer, u moet maar eens kijken. Er zijn reiservaringen en ‘ferroviaire ervaringen’ (pendelaarsnotities), autobiografische stukjes, (gecensureerde) dagboekfragmenten, droomverslagen, lectuurverslagen… Er zijn ook al 157 foto’s van op de grond aangetroffen en niet opgenomen handschoenen. Ja, er liggen nogal wat handschoenen op de grond als je er begint op te letten. Er zijn ook zelfgemaakte tekeningen te zien, toch ook al een kleine 300. Enfin, er is heel wat. En vorige week heb ik hier ook mijn 5000ste dagelijkse foto gepost. Ik geef toe, ze zijn niet allemaal even goed, die foto's, maar de volgehouden inspanning is er toch. Ik schrijf er morgen iets meer over, over die 5000 foto's. Iemand – het was iemand die aanvankelijk heel sceptisch was over mijn internetactiviteiten – zei me ooit: ‘Die blog van jou, ik begin het te begrijpen. Dat is jouw work in progress.’ Dat lijkt me nog altijd de meest adequate omschrijving.