woensdag 12 november 2014

zomer veertien 78 / droom # 58



7 september – zondag / Visart

Een onrustige nacht: tussen vier en zes lig ik eerst een uur wakker in mijn bed en dan nog een uur in de zetel. Daarna kan ik toch nog wat slapen. Ik droom dat ik iets moet klaarmaken met twee eieren, maar ik laat de twee dooiers, na ze eerst van het wit te hebben gescheiden, in de vuilnisbak vallen in plaats van in de pan en dan is het gerecht dat ik wilde bereiden onmogelijk geworden want het waren mijn twee laatste eieren… Weinig subtiele droom, ik weet het, maar ik kan alleen maar noteren zoals hij zich aan mij heeft voorgedaan.

(…) de fietsrit met de wielervrienden van de zondagvoormiddag. (…) ik rijd de hele tijd vooraan: het is mijn traject aan de oostkant van Brugge en dan moet ik vooraan rijden en de weg uitzetten.

(…) Ik besef dat dit een zeer pertinente vraag is.

’s Namiddags probeer ik een lay-out op poten te zetten voor een boek waarin ik mijn tourervaringen wil samenbrengen. Tijdrovend, enerverend en frustrerend. Later op de dag helpt Pol mij uit de nood door zijn aanbod om een lay-out voor mijn boek te vervaardigen te herhalen. (…)

Met Trui praten we over het zorgen voor onze ouder wordende ouders, wat de zin is van nog tien jaar of langer zonder enig besef te leven.