zaterdag 15 november 2014

wolken 1231-1232



wolkenfragmenten uit Paul de Wispelaere, Paul-tegenpaul

1231
Langs het kanaal zoek ik de plek op waar we gelegen hebben, precies op hetzelfde tijdstip, dagen lang wacht ik met treiterend geduld op een middag die er precies hetzelfde uitziet: windstil, lichte bewolking, tussen de struiken zoek ik naar het lege doosje van Chéri, de kersenbonbons die zij meebracht, ik vind het, lig op mijn rug naar de blauwgrijze zeef te kijken waar de zon doorsijpelt, begin te vertellen, zij lacht zoals ik het wil, ik vind in haar de schat die ik er zelf heb in gelegd, zij bestaat alleen door mij, alle gebaren herhaal ik haarfijn, bloot lig ik diep in het gras, zij streelt mij tot ik schokkend en kreunend, haar naam roepend spuit. (130)

1232
De wolken hangen als donkere builen door, barsten open in het moddergras. (159)