maandag 17 maart 2014

doordeweekse zinnen 347-363



140309

347. Beter dan de beste saucisson bestaat niet.

348. Precies op het ogenblik dat ze een staafje komkommer in de dipsaus stak, zei L. dat ze het niet zo erg zou vinden indien onze beschaving zou verdwijnen.

140310

349. Misschien zullen we totaal synthetisch worden, en zullen we blikken helmen en stalen nieren krijgen.

140311

350. A. voelt zich een vrijgevrijde vrouw.

351. Alle notarissen en advocaten hebben een hesp in de hemel, zegt de broer van H. tijdens de jaarlijkse syndicvergadering in het vastgoedkantoor, maar er is nog niet één schel van gesneden.

140312

352. Het kan aan niets anders dan aan een mirakel te wijten zijn dat Knielen op een bed violen zo’n bestseller is kunnen worden.

353. Een alternatief voor links links en tegelijk minder links dan minder links, dat klinkt link.

140313

354. Ik voelde even de ontroering van weleer toen ik op de laatste trein naar huis Brel zijn Jojo hoorde bewenen.

355. Mijnheer L. vond het maar raar dat je hem niet bedankte voor de geste – en ik eerlijk gezegd ook.

356. Groots kunnen redenaars alleen maar worden als ze als stotteraar beginnen.

357. Bang om te sterven ben ik niet want ik heb al een huwelijk overleefd.

140314

358. Laat die ouwe kankeraar nu toch eindelijk eens uitdoven.

359. Ik dacht het al, maar ‘t is in dezen toch beter om alle misverstanden uit de weg te ruimen.

140315

360. Ik ben er dagen niet goed van geweest, zo goed was het.

361. Ze imploderen nog liever dan de Krim op te geven.

362. Met B. wil ik in een gocart zitten, of in de zwarte materie, of in een gîte in Frankrijk: het is mij allemaal gelijk.

363. Het boek is dik genoeg om op de rug de naam van de auteur horizontaal te zetten.