vrijdag 12 september 2014

zomer veertien 25



20 juli – zondag / Visart

(…)

Renaud en Harry zijn de enige wielervrienden van de zondagvoormiddag die komen opdagen voor de wekelijkse rit. We rijden langs Dudzele, Oostkerke, Hoeke, de Siphon, Donk, Oedelem-berg, Oedelem, Moerbrugge en Steenbrugge. 60 kilometer.

Na het middageten (alleen) is er tijd voor wat lectuur. Maar dan moet ik naar Brussel (…) bovendien heb ik op de trein, zowel heen als terug, bijzonder goed gewerkt aan wel vier lemmata voor Mijn woordenboek.

’s Avonds had ik graag gekeken naar de eerste aflevering van 'Zomergasten' van dit seizoen maar we zijn verwacht bij Riet en Rik. Ook Filip en Marisse zijn er. Het is een gezellige avond buiten aan tafel, naast de barbecue. Ik krijg de kans wat over mijn reis te vertellen, en verder gaat het onder meer over autoriteit en onderwijs.