donderdag 11 september 2014

zomer veertien 24



19 juli – zaterdag / Elisabethlaan

(…) Ik luister naar de vogels die wakker worden. De volgende uren: naar binnen, lectuur (Sévigné, Schwartz), op het bed toch nog even in slaap vallen, muggen, een tournotitie bijwerken en op de blog plaatsen, ontbijt (granen en yoghurt), de foto’s van ’10 kilometer-tour dag 10’, opnieuw op het bed, een column van Youp van ’t Hek, een mail beantwoorden… Kortom, de gewone versnippering. Ik doe niets echt goed en ik hou niets echt lang vol.

(…) De column van Van ’t Hek hekelt de Bekende Nederlanders die het allemaal zo erg vinden van die in Oekraïne neergestorte landgenoten. Het is een messcherp pleidooi om vooral te zwijgen als het niet mogelijk is om iets zinvols te zeggen.

Ik koop wat kleren in de solden: een geklede vest, een polo (rozerood met witte horizontale streep), een linnen blauw hemd met korte mouwen en een donkerblauw hemd met lange mouwen.

(…) We komen niet tot een gesprek.

Met Sarah en Patricia per fiets naar Waterlandkerkje, waar Danielle haar aquarellen tentoonstelt. (…) Sylvester (…) vertelt onder meer over het leeghalen van een huis van een tante van hem: de massa’s, uiteraard waardeloos geworden, boeken die daar zijn aangetroffen. Op de terugweg stoppen we in Aardenburg. Ik bestel een fles cava als aperitief, en we eten er lot als bezegeling van onze verzoening. (…)

Thuis kijken we nog wat tv: 'Vive le Vélo' en een documentaire over het drankorgel Amy Winehouse.