dinsdag 10 mei 2022

ingeprent 13

Foto: Isopix

Bekijk deze man. Kent u hem? Hérkent u hem? Neen? Kijk naar de kleuren van die cravatte. Weet u waarvoor die kleuren staan?

Hij ziet er niet gelukkig uit, deze man. Vermoeid. Hij zorgt niet goed voor zichzelf – om het eufemistisch uit te drukken. Heeft allicht tegenslagen te verwerken gehad.

De foto stond op 29 april in de krant. En ze is diezelfde dag gemaakt. Toen moest Boris Becker – jawel – in Londen voor de rechter verschijnen wegens faillissementsfraude. Wat dat precies inhoudt, en wat daar allemaal aan is voorafgegaan (minstens een faillissement, lijkt me), weet ik niet. Ik ben niet zo goed in paperassen. Als ik ooit voor faillissementsfraude word veroordeeld, zal ik minstens de verzachtende omstandigheid kunnen inroepen dat ik het zelf nooit zal hebben beseft. Wat ik wel weet is dat deze man veroordeeld werd tot 2,5 jaar effectief. Ja, in de stad waar Boem-Boem-Becker drie keer het tornooi van Wimbledon won.

Vandaar natuurlijk dat paars-groen: de tornooikleuren van Wimbledon.