woensdag 10 december 2014

facebookbericht 675


Een hartverscheurend verslag van een vroege correspondentie en een blijkbaar gelukkig tijdperk. Ik had ooit ook zo'n pen pal. Twee zelfs. Een in Arnhem en een ander in Buenos Aires of all places. Wellicht met de dochter van een met de militaire junta collaborerende industrieel. De eerste correspondentie verliep op gewoon papier in het Nederlands, de tweede in het Engels en diende zich te voltrekken op luchtpostpapier. Ik vraag mij af wat ik daar en toen in godsnaam allemaal geschreven heb.



*

Ik zou niet weten waar ik ze moet zoeken, Martin. Onlangs vond ik een van de twee terug op Facebook. Zij stelde me voor om mijn deel van de correspondentie terug te sturen, maar ik hoorde niets meer. Ik aarzel om er achter aan te gaan. Misschien kan dat verre verleden beter rusten. Of misschien denk jij er anders over, MVB?