woensdag 22 juli 2020

vorig jaar 208

190720

‘s Voormiddags ga ik fietsen, van negen tot half één – al is dat eigenlijk ook al te laat want de hitte is vanaf een uur of tien niet meer te harden. Ik rijd de hele lac rond, de kortste route is een zestigtal kilometer lang en leidt vanaf Sainte-Croix over een plateau met een vals plat tot aan een bijzonder steile afdaling naar Moustiers aan de noordkant van het meer, vervolgens de plek waar de Gorges du Verdon in het meer uitmonden, dan Les Salles-du-Verdon, waar de feestverlichting – onaangestoken uiteraard – het hele jaar door en dus ook deze zomer gewoon blijft hangen (Joyeux fêtes boven de invalsweg en een ster aan de kerktoren) en daarna terug via de weg naar Aups naar Bauduen. De laatste tien kilometer krijg ik het bijzonder lastig: ik heb me wat misrekend met mijn krachten en bevoorrading. De pièce de résistance van de namiddag bestaat uit een zeiltochtje op het meer. (...) *