zaterdag 1 juni 2019

wolken 3336-3342


wolkenfragmenten uit Godfried Bomans, Op reis rond de wereld en op Rottumerplaat

3336
Wolkenkrabbers, liftboys, efficiënte hotelkamers, brillen, gebitten en comfort. (46)

3337
Doordat ik bovendien boven de wolken vliegt zie ik onderweg nóg minder dan de heer Fogg. (60)

3338
Al die namen, zoals Damascus, Bagdad en Teheran roepen duizend-en-een-nacht-herinneringen in je op en als je er dan komt zie je wolkenkrabbers, bankgebouwen en verkeersagenten. (64)

3339
Alleen zij heeft het voorrecht zich door deze onhandige en nergens toe dienende staaf in haar bewegingen belemmerd te zien en dit alleen bij bepaalde gelegenheden en op bepaalde dagen, ik geloof bij bewolkt weer. (88)

3340
De wolken laag en loodkleurig. (136)

3341
De zon schijnt bij tussenpozen tussen de jagende wolken. (147)

3342
Met windstil weer en een onbewolkte lucht, met een gezonde eetlust en geen broedende meeuwen had ik hier op mijn rug in de zon gelegen. (149)