zondag 1 december 2013

doordeweekse zinnen 125-136


131124

125. Vreemd, hoe ze zo ineens op de melodie van One uitkwamen.

131125

126. Toen ik op mijn fiets bij het rood licht op groen stond te wachten hoorde ik het meisje dat voor mij stond tot de jongen naast haar zeggen dat ze zo’n boek voor volwassenen moest lezen en dat ze het voor het examen moesten kennen, en dan moesten ze ook nog een toneelstuk lezen.

131126

126. Nu, als ze zich niets ánders herinnert, is ‘memoires’ wel een adequate omschrijving, natuurlijk.

131127

127. Het is lastig veel te vroeg op te staan met een tekst kant en klaar in je hoofd, en dan te moe te zijn om hem op te schrijven.

128. Tony, het verband is er niet tussen de balk en de Porsche maar tussen de Porsche en de arrogantie van zijn bestuurder, die toevallig ook architect is en dus iets over balken zou moeten weten, ook over balken die naar beneden vallen.

129. Zo hangt mijn leven stilaan in rubrieken aan elkaar en eigenlijk is dat nog zo slecht niet.

131128

130. Misschien ligt daar het probleem?

131. Ik zal daar eens zeggen dat ze ons niet zo onder de loep moeten nemen.

132. Ze trok naar een Tibetaans klooster om er turnles te geven en er de ontrouw van haar man te vergeten – na afloop kreeg ze een diploma.

131129

133. Toen ik nog facteur was, zei L., die al vele stielen en ongelukken achter de rug heeft, kwam ik eens binnen bij een vrouw die op de plaats van haar overleden man een pop had geplaatst, met zijn kleren aan en even zwijgzaam.

134. Zij dacht dat zij had begrepen wat hij haar niet gezegd had.

135. Net toen we praatten over de wenselijkheid van onverwacht bezoek en disponibiliteit, en we het gevoel kregen dat dit gesprek nergens toe leidde en wegzonk in clichés, werd er aangebeld.

131130

136. Hoewel hij had vergeten de tomatenpuree toe te voegen, werd zijn coq au vin geprezen.