zondag 24 november 2013

doordeweekse zinnen 107-124


131117

107. Hij had er beter aan gedaan door de zure appel heen te bijten.

108. Verlies desnoods, maar verlies niet de les die je uit het verlies trekt.

131118

109. Het boekje over de Izegemse koekoek kon zijn belangstelling niet vasthouden.

110. Vandaag wordt er niet bladgeblazen, padgepoetst, boomgezaagd, grasgemaaid of gootgeschuurd in het park tegenover mijn deur en blijft het dus relatief stil.

111. Ik ben vierenvijftig en biseksueel, zei de man met pet en paardenstaart die zich even voor hij aan ons tafeltje was komen postvatten luidop had afgevraagd hoe het toch kwam dat je naarmate je meer dronk alsmaar zatter werd: ‘Waarom is het omgekeerde niet waar, waarom word je niet nuchterder als je meer drinkt, dat zou toch veel aangenamer zijn?’

131119

112. Elk van ons moet maar uitmaken of dat voor hem of haar van toepassing is.

113. In dat rosbruine hemd zullen we hem niet meer zien, nu het gescheurd in de vuilnismand ligt.

131120

114. Mijn papegaai blijft me afwisselend uitschelden voor rotte vis en vragen om over zijn kopke te krabben.

115. Schrijfschoolboeken lezen is erg, maar hoe erg moet het niet zijn ze te moeten schrijven!

131121

116. Ze mag dan al vaak met JFK van de grond zijn gegaan, tot luchthaven heeft Marilyn het toch nooit geschopt.

117. Ik vind ‘woord van het jaar’ de meest nutteloze woordgroep van het jaar.

131122

118. Is JFK nu alweer 50 jaar geleden doodgeschoten?

119. Ik voel me niet aangesproken door wat je zegt over de culturo's die foto's van zichzelf trekken in de Dansaertstraat.

120. Waar was JFK toen ik werd vermoord?

131123

121. Je kan het al horen aan de manier waarop ze zeggen dat ze goed voor dat kind zullen zorgen.

122. De publicatie De Izegemse koekoek van W. Terrijn zal ik bewaren omdat zij zo’n mooie cover heeft.

123. Een Ferrari met een parkeerticket, dat is een beetje als een Lamborghini met een trekhaak.

124. We dronken in de vooravond wijn bij een man die zowel op Raymond Poulidor, Claude Nougaro als op Peter Falk geleek.