donderdag 23 januari 2020

vorig jaar 69


190123

Het zat gisteren niet mee met de treinen. Die van Zaventem geraakte niet verder dan Gent-Sint-Pieters. Daar moesten we overstappen op die van Eupen, die een kwartier later binnenrolde, maar vijf kilometer voorbij Gent bijna een uur midden tussen de velden bleef staan. Uiteindelijk kreeg de machinist hem weer aan de praat en bolden we met een slakkengangetje, en na een kwartier dan toch weer op volle snelheid naar Brussel. Ik kwam bijna drie uur nadat ik thuis de deur achter mij had dichtgetrokken op mijn werk aan. ‘s Avonds was het weer prijs. In Brussel-Zuid weigerde de Oostende, misschien dezelfde van ‘s ochtends maar nu in omgekeerde richting, dienst en moest er worden overgestapt op die naar Blankenberge. Niet veel vertraging, maar in het geharrewar liet ik mijn abonnement op het tafeltje liggen, zodat ik nu met een voorlopig ticket zit dat ik zo snel mogelijk moet inwisselen voor een nieuwe abonnementskaart, wat mij allicht geld zal kosten. * Opgemerkt in het landschap, vanuit de trein: struisvogels in de sneeuw, in de exotischevogelkwekerij even voorbij Aalter. *