maandag 20 januari 2014

los ingeslagen 158 / droom # 51


24 november 2013

We verblijven met een groep van een achttal mensen in een kasteel. Het is de avond van de laatste dag van ons verblijf. We zijn hier om een publicatie te bespreken die we zelf hebben gemaakt. Of die iemand van ons heeft gemaakt. Het is een langwerpig  boek, er staan nogal wat foto’s in van languit op hun rug liggende, naakte vrouwen. Die nemen telkens de volledige linker- en rechterpagina in. De foto’s verschillen onderling nauwelijks, het is dan ook de vraag waarom ze in het boek zoveel plaats moeten krijgen. Sommigen onder ons zijn de publicatie gunstig gezind, ik ben een van hen. Andere zijn het minder eens, er zal dus discussie zijn. We hebben, omdat het een mooie avond is, de vergadertafel buiten op het terras geplaatst. De stoeltjes eromheen zijn gammel. Ik kom wat laat aan, er is nog een plaats vrij in de zon. Maar H. zegt dat die plaats gereserveerd is door P. Ik weet dat zij van de zon houdt, maar maak toch een opmerking: ‘Sinds wanneer worden hier voorrechten ingeroepen?’ Ik zie echter dat de schaduw van de ondergaande zon zeer binnenkort ook die door H. voor P. voorbehouden plaats zal bereiken, en besluit er verder niet op in te gaan. Ik neem mijn plaats in aan de andere kant. Nu moet enkel nog P. aankomen en de vergadering kan beginnen.