zondag 20 maart 2011

gisteren en vandaag 77

Van gisteren wil ik onthouden dat ik T. hielp bij het kiezen van een bril – is dat niet wat ik graag doe: anderen beter doen kijken? Ik wil ook wel onthouden dat Karl Vannieuwkerke tijdens de reportage van Milaan-Sanremo stelde dat ze Pozzato tijdens de Ronde van Vlaanderen maar in de Havana moeten afzetten omdat ie Gilbert had helpen terugpakken zonder daar zelf enig profijt van te hebben. Ik zal mij van gisteren zeker ook het beeld herinneren van het neerstortende gevechtsvliegtuig boven Benghazi en de reuzegrote oranje boven de horizon opkomende volle maan in het Damse polderlandschap.

Vandaag moet er gevolgd worden wat er in Libië gebeurt. Ik kan lezen en schrijven. In de vooravond zou ik kunnen fietsen. Vanavond kijk ik met S. en T. naar De Ronde.