vrijdag 11 maart 2011

gisteren en vandaag 68

Van gisteren wil ik onthouden hoe goed ik de eerste drie hoofdstukken van S.’s boek vind en de in de discotheek opgehaalde cd’s Family Tree van Nick Drake en @#%&*! Smilers van Aimee Mann, en dat ik op een druk trottoir in de stad een heel eind achter een blinde vrouw met een geleidehond liep en toekeek hoe dat beest feilloos zijn weg vond naar de Inno en daarbij telkens aan de juiste kant van de talrijke hindernissen liep, dezelfde kant als zijn meesteres namelijk, zodat de leiband nooit achter een paal bleef hangen.

Vandaag zal ik Eggers moeten lezen – met de nadruk op moeten –, zal ik wat kunnen schrijven en wil ik ook mijn moeder bezoeken om te zien of ze weer geen onnodige boodschappen heeft gedaan of van plan is dat te doen. Zodra mijn kinderen, die vanavond komen eten, vertrokken zijn, vertrek ik naar De Panne.