zondag 19 maart 2023

gisteren 76

230317

Gesprekken opgevangen in de bar.

Op een huwelijksfeest zat mijn vriendin naast Thomas Buffel. Ik hoorde haar vragen aan de ex-voetballer – hij speelde toen nog – wat zijn beroep was. “Ik voetbal,” zei Buffel. “Ja, maar wat is uw beroep?” Ik wilde onder tafel kruipen!’

Ik was laatst op een huwelijksfeest in de Limburg. We hadden, uiteraard, op voorhand niets gegeten. Wisten wij veel dat ze daar geen eten geven!’

In Holland geven ze je om 10 uur een oprotkoffie! Hier moet het feest dan nog beginnen. Maar ja, tegen dan geraken de meesten al niet meer van tafel weg. Ze zitten daar volgeboeft.’


Als je een rol in een toneelstuk op je hebt genomen die te moeilijk voor je is, dan heb je niet alleen in die rol een flater geslagen, maar tevens de rol die je wél had aangekund, laten lopen.

Epiktetos, Zakboekje. Wenken voor een evenwichtig leven, 59 (vertaling Hein L. van Dolen en Charles Hupperts)