maandag 6 maart 2023

gisteren 64

230305

Dankzij FIP en Shazam ontdek ik ‘The Mexican’ van Babe Ruth, een uitgesponnen song uit 1972.

Opgevangen tijdens het willens nillens afgeluisterd gesprek (ik kon niet van mijn plaats weg en die twee bleven maar vertrouwelijkheden uitwisselen): ‘Je moet niet wachten op het moment dat je weet wat je wil. Dat is wachten op Godot. Dat is kiezen voor een mediocre bestaan.’ Bij die Godot had ik al mijn oren gespitst maar het was vooral dat ongewone adjectief dat mijn aandacht wekte.


Ik heb veel van het leven niet begrepen of aangevoeld, maar de Griekse goden ken ik beter dan mijn in Roemenië achtergelaten familie. Als ik een dakloze man zie, denk ik nog altijd dat een god zich vermomt om de stervelingen te testen.

Mira Feticu, Geheugen, geschiedenis, beschaving, 116