zondag 20 oktober 2024

een mooi moment, vorige week 38

ONTMOETINGEN

Op mijn wandeling door de stad en langs drie tentoonstellingen ontmoette ik A en B, en wat verderop C, die net de galerie in de Jeruzalemstraat verliet waar D enkele schilderijen toont van onder meer Sarah Strosse, wier werk mij een halfuur eerder in de Stadshallen ook al was opgevallen. Allemaal vriendelijke mensen die ik zeer zelden zie, en dat kan ook gezegd van E en F, die ik op het Jan van Eyckplein tegen het lijf liep. Met hen praatte ik wat langer. We hadden het, naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen die vandaag plaatsvonden, over de lokale politiek. E vond het belangrijk dat we ook in onze welvarende stad niet blind bleven voor de miserie van een steeds groter wordende groep. We hadden het ook over de gezondheidstoestand van G, die naar verluidt zou gestabiliseerd zijn, en we hielpen een vermeende onenigheid de wereld uit.


Sarah Strosse, Grounding/Erdnung

https://beeld.be/nl/werken/sarah-strosse/grounding-erdnung


241013