vrijdag 4 oktober 2024

een mooi moment, vorige week 22

Een discussietje op WhatsApp. Haar lapidaire conclusie ‘Oordelen’ probeer ik nog ludiek te ontmijnen met: ‘Schelp, lel, trommelvlies, gehoorgang, buis van Eustachius’, maar daar komt geen antwoord meer op. Minder op verzoening gericht verloopt een hoogoplopende ruzie in het federaal parlement tussen Peter Mertens (PVDA) en Georges-Louis Bouchez (MR). Wanneer de eerste de tweede aanwrijft dat hij de ‘tracer-aanval’ door Israël in Libanon ‘geniaal’ heeft genoemd, slingert de tweede ongetwijfeld felle, maar niet geregistreerde, woorden naar de eerste. Hij ‘bestormt’, aldus De Standaard, zelfs het voorzittersgestoelte.

En waarom vind ik dit een ‘mooi moment’, vraagt u zich intussen af. Wel, ik noteer dat ‘the powers that be’ zenuwachtig beginnen te worden. Daarom. Al geef ik meteen toe dat ik in deze barre tijden de neiging begin te vertonen om blij te zijn met een dode mus.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240927_92293163

240927