donderdag 13 februari 2020

vorig jaar 86


190213
(…) * Die hele discussie over het schenden van privacy door te fotograferen in de publieke ruimte zal een weerslag hebben op hoe ik mij daarin beweeg. Ik vond het al moeilijk om mensen te fotograferen, nu zal dat allicht onmogelijk worden. Misschien moet ik er maar helemaal mee stoppen, met dat fotograferen. * Ik amuseer me met Het Boek Van Violet En Dood. Dat gortdroge, bezopen absurdisme. Kennelijk geschreven in gezegende staat. En ja, gezegend dan niet in de revistisch-katholieke betekenis van het woord. ‘Een eenvoudige doch voedzame maaltijd’, dat soort formuleringen. ‘Een autobus (= personenvervoerautomobiel).’ (Uit het hoofd geciteerd want ik zit nu op de trein op weg naar Brussel en het boek ligt thuis.) * Ik zag daarnet Filip D., die het stakingspiket aan het station bevoorraadde met boterkoeken. Ik heb hem zeker vijftien jaar niet gezien, wellicht is het nog langer. Hij herkende me niet meteen toen ik zijn naam riep en op hem afstapte. (…) *