maandag 12 januari 2009

Dag 502 vVH&C

090102, 090110 en 090112 – Na de eerste aflevering van het nieuwe VRT-feuilleton Van vlees en bloed ben ik enthousiast. Een keur van schitterende acteurs (Peter Van den Eede, Tom Van Dyck, Lucas Van den Eynde, Sien Eggers…), uitstekende fotografie en een verhaallijn met rare kronkels: aanvankelijk lijkt alles serieus maar het wordt op de duur duidelijk dat we hier te maken hebben met een gedramatiseerde en geësthetiseerde vorm van In de gloria en van die kolderprogramma’s van (pdw), hoe heten ze ook alweer, Kijk eens op de doos en De vloek van Vlimovost, waar ik indertijd met stijgende verbazing en waardering naar heb zitten kijken.

Kijk, ik ben nu al blij dat ik een week of drie geleden niet heb toegegeven aan de impuls om samen met mijn vaste telefoon ook mijn televisieabonnement op te zeggen.

Naschrift 090112 – Al veel minder enthousiast over de inmiddels ook bekeken tweede aflevering…