zondag 31 januari 2021

scherf 110

Wegens succes verlengd (en daardoor aangespoord door enthousiaste lezers): als er voldoende belangstelling is [en die is er intussen], komt er een tweede druk van De elfde teen. Maak u kenbaar via <pascal punt cornet at pandora punt be> of via Messenger (pm). Ik stuur u dan desgevallend de instructies om een exemplaar te kopen.

 

Ondertussen een kleine bloemlezing uit de reacties, uiteraard enkel positieve (maar er zijn er nauwelijks andere):

<<Genoten van je boek Pascal. Meer dan eens werd ik naar mijn kindertijd teruggecatapulteerd wat niet steeds zo vrolijk was.>> (Jan Verhaeghe)

<<Er zit vaart en ritme in. Het is bovenal in een mooie taal geschreven met veel zin voor detail en sfeer.>> (Hans De Pelsmacker)

<<Je boek heeft me aangegrepen. Het heeft me tot nadenken aangezet, wat altijd een goede zaak is.>> (Martin Pulaski)

<<Ik vind het een prachtig boek met bepaald indrukwekkende slotbladzijden. Was ik de uitgever, ik zou niet aarzelen.>> (Luuk Gruwez)

<<Dat je kan schrijven en goed kan schrijven dat weet ik al lang. Ben gewoon heel blij dat je boek er eindelijk is en ik kijk reeds heel er uit naar het tweede deel. Je verhaal houdt mij soms een spiegel voor en raakt mij op momenten echt diep.>> (Erna Vanhecke)

<<Zwierig geschreven. Herkenbare situaties. Met veel interesse en plezier gelezen. Ook de gelijktijdige reflectie over het schrijven en het schrijverschap maakt het bijzonder relevant.>> (Eric Rinckhout)

<<Het voelt aanvankelijk wel wat onwennig om ongegeneerd in je leven binnen te kijken. Toch is het zonder enige twijfel door de literaire kwaliteit van het boek dat jouw verhaal zichzelf overstijgt.>> (Bruno Van Dycke)

<<Ik vond het ontzettend boeiend om een inkijk te krijgen in hoe een mensenleven vorm krijgt, wie daarin een rol speelt en hoe, om dan uit te komen bij je definitie van ‘volwassen worden’: zelf je eigen keuzes maken en vrijheid verwerven. Schitterend gedaan.>> (Bea Bossaert)

<<De elfde teen heb ik opgevreten en Cornet zou je moeten lezen. Iemand met zoveel talent zou zoiets niet in eigen beheer hoeven uit te geven.>> (Johan Debruyne)

<<Erg mooi: de vermenging van literatuur (Miller, Claus enz.) met de Vlaamse familiehistorie...>> (Koen Peeters)

<<Geef het een heel grote prijs, geef het eerst eens een goede uitgever, het zou meer dan verdiend zijn. Hulde!>> (Ivo Kievenaar)

<<(...) een goed boek: licht wervelend, af en toe een beetje zacht draaikolkend geschreven, soms ook rustig en stil. Er heerst iets onderhuids in dat boek, iets wat ik niet kan benoemen.>> (Niel Mertens)

<<Je hebt met een haast verlegen respect de terugkeer naar een verborgen familie mogelijk gemaakt in een sterk ontroerende sterke taal.>> (Truus Roeygens)

<<Een intellectueel goudmijntje die elfde teen van Pascal Cornet. Ik heb mij moeten inhouden om het niet in één adem uit te lezen, bewust mijn enthousiasme moeten beteugelen om traag en bedachtzaam van elk ogenblik, van elke zin te genieten.>> (Pierre Plum)

<<Opmerkelijk precies, nauwgezet en stilistisch verfijnd gebrachte levenswijsheid. Pascal Cornet ten voeten uit.>> (Sammy Roelant)

  

Is er een uitgever in de zaal?