vrijdag 25 april 2008

35 * 30,40 * 813

Zelfs zonder de muziek bij te hebben, bijten ‘The Architect’ en ‘Slow’ zich, op het ritme van mijn pedaalslag, vast in mijn kop – nu eens het ene dan weer het andere en soms zelfs allebei tegelijk. Ja, de deuntjes van dEUS zijn beslist commerciëler geworden. dEUSdeuntjes. Ik zie: een meeuw die dobberend op het water een dode vis verorbert; een man die breed naar het land gekeerd staat te pissen, zijn fiets, gepakt en gezakt voor wat wellicht een meerdaagse tocht is, ligt langs de kant van de weg; een wit en zwart iets, plat op de straat, ik denk het is een doodgereden kat maar het blijkt een zak. Heen is het wind tegen en ik haal het keerpunt met 27,5 op de gemiddeldeteller. Maar dan gaat het een rotvaart. Ik kom nauwelijks onder de 35, ik ben regelrecht aan het koersen, houd mijn snelheid zelfs op peil door af en toe rechtop op de trappers te lopen of de aerodynamische Roger De Vlaeminck-houding aan te nemen.