woensdag 4 januari 2017

nieuwjaarswens van Paul Claes

Ik kreeg de toestemming van de auteur om het hier volgende gedicht, dat hij als nieuwjaarswens stuurde, op deze blog te plaatsen.



TO-DOLIJSTJE VOOR 2017

Ik moet mijn lief nog bellen,
mijn bongobons nog tellen
en nog een trip bestellen.

Ik moet nog tweets versturen
en twitteren naar buren
op ongelegen uren.

Ik moet mijn mails nog checken
en antwoorden op gekken
die mijn computer hacken.

Ik moet nog internetten
en op mijn Facebook chatten
om mijzelf te resetten.

Ik moet mijn screen nog swipen
en op mijn smartphone skypen
om YouTubefilms te hypen.

Ik moet nog sms’en
en vragen naar adressen
waar ik me kan ontstressen.

Maar voor ik mijn problemen
onder de loep kan nemen,
ga ik nog lekker gamen.

En als ik straks nog even
mijn laatste files kan saven,
dan ga ik dit jaar leven.

Paul Claes