vrijdag 5 juni 2020

vorig jaar 181


190605

(…) Wat zijn mijn cruciale plaatsen, data, (positieve) ervaringen, (positieve) waarden? Ik denk spontaan aan: vertrouwen – Hugo Van Damme staat aan mijn zijde in het derde leerjaar – 1969; onschuld – fietsen in de regen met X. op Ver-Assebroek – 1981; geloof in de kracht van het woord – mijn brief aan de koning – 1987; (...); onvoorwaardelijke toewijding – de geboorte van mijn oudste (…) kind in het AZ Sint-Jan – 1990; onvoorwaardelijke bewondering – kennismaking met W.G. Sebald – 1991; trots – de brief van Michel Seuphor – 1996; zelfoverwinning – beklimming van de Mont Ventoux – 2000 (?); dankbaarheid – ik overleef (…) – 2018. Enfin, ik zou er nog kunnen noemen, en ik zou ook veel momenten met negatieve ervaringen en waarden kunnen noemen die mij hebben gevormd tot wie ik ben. *