zondag 14 februari 2016

los ingeslagen 305 / droom ## 79-80


16 januari 2002

Droom. Twee fragmenten: (a) een Provençaals landhuis, met een open binnenkoer, en dan nog een half overdekte binnenplaats (met op de eerste verdieping rondom een open gang)…; (b) ik zit naast een vrouw aan tafel, raak haar met mijn been aan, waarop die vrouw ergens anders aan diezelfde tafel plaatsneemt…


Droom (van een paar dagen geleden). Ik zit op de rand van het bad. Er ontsnapt iets uit me, iets gasachtigs, slangachtigs. Iets zielachtigs.


Wandeling met P. in een mistig Ryckevelde. Zij deelt duidelijk niet mijn gevoel, dat er van alles te vertellen valt. (...)


Van nu tot 8 februari zal ik voor niets tijd hebben: het werk stijgt me naar de lippen, een lichte vorm van paniek maakt zich van me meester. Maar toch is er ook opluchting: nu hoef ik alvast een maand niet te tobben.


Telefoon met H.. Hij maakt een verre indruk. Over mijn tekst over het tafelproject van de niet aan het feest zijnde Brugse kunstenaars heeft hij niets te vertellen.