woensdag 29 oktober 2014

zomer veertien 65



26 augustus – dinsdag / Visart

Op een facebookbericht van gisteren over Zomergasten met David Van Reybrouck krijg ik een zeer mooie reactie van I.. Hij maant me aan om milder te zijn, beter te kijken ook.

(…)

Het regent pijpenstelen en ouwe wijven. Volgens Frank Deboosere is er de afgelopen vierentwintig uur in België tot 1000 miljard liter water gevallen. 20 liter per vierkante meter. Een mens zou er dorst van krijgen. Al meteen zijn er brandweerauto’s die af en aan over de ring rijden, en berichten over ondergelopen straten overal te lande en ‘gezwollen’ beken en rivieren. Een Italiaan kondigt aan, zo lees ik op De Standaard Online, dat hij een jaar op een ijsberg gaat leven om het probleem van de klimaatopwarming onder de aandacht te brengen.

Ik breng de dag door met Mazzantini en Proust aan de leeskant, en met een brief aan Jan Verhaeghe, mijn Proustlectuur en deze notitites aan de schrijfkant. (…)