donderdag 9 oktober 2014

zomer veertien 44



6 augustus – woensdag / Visart

Om zes uur aan het werk. Blog en lectuur: Schwartz en De Waal. (…) Om negen uur heb ik een afspraak bij de tandarts. Althans, ik dacht dat ik een afspraak had maar dat blijkt niet het geval te zijn. Wie heeft zich vergist? Theoretisch bestaat de kans dat we ons allebei hebben vergist, zeg ik tot Paul D., maar dat vindt hij duidelijk al te ingewikkeld. Zoals steeds vraagt hij mij uit over de vrienden van vroeger, en zoals steeds wil ik zeggen dat die vrienden van vroeger geen vrienden meer zijn maar ik kan het niet omdat hij, hoe kan het ook anders aangezien mijn tanden zich daar bevinden, in mijn mond bezig is. Er is nog een ander gat en daar moet ik op 4 september voor terugkomen.

Thuis werk ik het lemma ‘Atoombom’ af. Het lijkt me een goed idee het vandaag nog op de blog te plaatsen.

(…)

Ik breng de rest van de namiddag en de vooravond door met lezen en schrijven. De Pasolini-biografie is nu eindelijk uit. Een stevig werkstuk, de moeite van het lezen – maar wat houd ik ervan over. Mijn gevoelens zijn gemengd, ik moet het nog even laten bezinken.

(…)