woensdag 1 oktober 2014

zomer veertien 39



2 augustus – zaterdag / Elisabethlaan

We worden om vier uur wakker (…).

Ik lees De Waal op mijn terras, onder het kampeerlicht, maar kruip dan toch ook nog eens in bed en slaap vast tot half negen. (…) Er is een telefoon van E.. Het is maanden geleden dat ik nog iets van hem gehoord heb. Hij meldt dat hij een appartement heeft gekocht in Deurne en dat hij in november daarheen gaat verhuizen. (…)

(…) Met Carlos heb ik een goed gesprekje over Chicago, waar hij net vandaan komt. (…) Wilfried houdt de hond Solo in de gaten. (…)

(…) Ik kan haar niet helpen, ook niet met mijn opmerkingen en adviezen. Al helemaal niet met mijn opmerkingen en adviezen. Ook al zijn die vandaag ten dele geïnspireerd op wat ik in het Geluksboek las dat sinds gisteren mijn wc-lectuur vormt: je kunt het geluk vrijwaren door op tijd afstand te nemen van doelstellingen die niet haalbaar blijken. (…)