zondag 28 mei 2006

39 * ? * 360

In Damme realiseer ik me dat ik tot daar volkomen gedachteloos heb gereden. De boekenmarkt wordt er net opgekraamd. In Sijsele wordt het fietsverkeer omgeleid. Ik passeer langs de door een knettergekke architect neergepote bibliotheek, rijd door een verkaveling, zie op straat een tweeling spelen (griezelig!) en beland uiteindelijk opnieuw in de Stationsstraat, waarin ik langs het huis van L passeer (L is niet thuis en de blauwe regen staat in bloei). Ik rijd achter de kazerne van Sijsele tot op mijn vroegere parcours. Op de helling kan ik mijn cadans houden maar aangezien de snelheidsmeter het niet doet, is het gissen naar de juiste snelheid – ik vermoed 24 of zoiets (moet 30 zijn als de conditie goed is). Ik volg het parcours tot in Moerbrugge, waar ik aan de kerk linksaf sla. Onderweg rijd ik bijna een ekster overhoop: hij had meer oog voor een opengepikte vuilniszak dan voor mij. Terug langs de spoorweg, tot achter het station van Brugge en dan langs de vesten tot aan de Bloedput.