woensdag 23 april 2014

facebookbericht 565


het enige voordeel van de stemtest is dat mensen eruit kunnen (kùnnen) leren dat àchter de koppen waarvoor ze puur irrationeel (sympathie, charisma, toffe pee, snel wijf) stemmen ook standpunten zitten - die eenvoudige link wordt denk ik veel te weinig gelegd en ik verontschuldig mij meteen voor deze elitaire en politiek incorrecte en van een groeiend wantrouwen ten aanzien van de democratie getuigende opmerking; voor het overige ben ik absoluut niet overtuigd van de objectiviteit van de door geleerde Antwerpse professoren opgestelde Stemtest, alleen al de afwezigheid van PVDA+ is stuitend



*

PVDA+ is ook niet mijn nummer 1, maar ze vertolken unieke standpunten die het onderzoek zeker meer profiel zouden hebben gegeven; tegenover het argument dat enkel partijen die in het parlement vertegenwoordigd zijn mogen deelnemen aan de Stemtest staat dat nu een partij die zeer sterk vertegenwoordigd is in de peilingen en prognoses de extra publiciteit van de Stemtest wordt ontzegd en dat is - jaja, ik hoor daar een Calimero! - niet eerlijk!