zondag 30 september 2007

Dag 31 vVH&C

070920
Dag R.,

Ik zal mij op zaterdag voornemen om de zondagvoormiddag mee te fietsen. Ik zal diezelfde zaterdag te laat in mijn bed zitten, mij realiseren dat er de zondag nog zoveel te doen is, mij bedenkingen maken bij mijn conditie - maar ik zal alsnog de hoop koesteren de zondagvoormiddag mee te fietsen. Ik zal de zondagmorgen vroeg niet uit mijn bed geraken, of wel uit mijn bed geraken maar niet op tijd, of wel op tijd uit mijn bed geraken maar treuzelen en lang moeten wachten bij de bakker en te traag ontbijten en uiteindelijk besluiten om niet de zondagvoormiddag mee te fietsen. En dan zal ik later die zondagvoormiddag denken aan zij die wél aan het fietsen zijn, en zoals altijd zal ik opnieuw een beetje spijt voelen omdat ik niet ben meegegaan.

Dus, als je vraagt om bevestiging: ja, en ook neen. Het zal, zoals steeds, een beetje afhangen van het moment zelf.

Weet dat, als ik dan - het is altijd mogelijk - toch op die afspraak verschijn, ik op dat moment al een immense berg zal hebben verzet.

Groeten,

P.