zondag 24 april 2011

gisteren en vandaag 111

Van gisteren wil ik onthouden dat ik mij realiseerde dat ik vrijdag voor het eerst sinds ik dienaangaande in de eerste jaren van de lagere school werd onderwezen, geen seconde aan Goede Vrijdag heb gedacht, dat ik, toen ik op mijn weg naar het warenhuis aan een bushokje voorbijkwam, daarin een Aziatische mevrouw van middelbare leeftijd tegen een bejaarde autochtone man hoorde zeggen: Die natoer ist die mens interessante importante waarna ze allebei op de net aangekomen bus stapten, en dat ik, 's avonds op het terras bij J., leerde dat een barbecuevuur op kokos langer smeult dan een op houtskool.

Vandaag heb ik een voormiddag voor lectuur en opruim- en kookwerk. Nadat mijn moeder hier gegeten heeft, ga ik S. en haar twee dochters ophalen in Oostende. We zien dan wel wat de vooravond en de avond brengen, maar ik zet nu alvast de champagne in de ijskast.