zaterdag 16 april 2011

gisteren en vandaag 101

Van gisteren wil ik mij herinneren dat ik droomde dat mijn ouderlijk huis gedeeltelijk vernield was door een ontploffing, dat we de enorme tweedehandseboekenzaak Mémoranda aan de rue des Croisiers in Caen verlieten met in hoofdzaak pocketuitgaven van auteurs waarvan de familienaam op -o eindigt, dat G. blij reageerde op een sms die ik hem stuurde over het nummer ‘Back on Track’ van Triggerfinger dat de iPod ons in de auto had voorgeschoteld, dat we een tijdje het opstijgen en landen van parapentes bekeken op een plek langs de Route des Crêtes in La Suisse Normande, dat we in Saint-Pierre-sur-Dives de nog maar sinds een maand geopende antiquariaatzaak van een kleurling bezochten en daar niet het stel kandelaars van 150 noch het Brownie Hawkeye-fototoestel van 50 euro kochten, en dat we in datzelfde stadje, in de aan Petrus toegewijde kerk, in een biechthandleiding te lezen kregen dat het zondig is om, ook binnen het huwelijk, geslachtsgemeenschap te hebben zonder het oogmerk kinderen op de wereld te zetten.

Vandaag bezoeken we Bernay, waar we hebben overnacht in het Hotel du Lion d’Or, en rijden we verder richting Rouen en keren daarna terug huiswaarts, tot in De Panne.