zondag 24 april 2011

facebookbericht 284

groot gelijk en sterk geformuleerd, Staf - enkel uw optimistische kijk op het onderwijs, alsof dat van onze kinderen nog 'kritische en betrokken burgers' maakt 'die bereid zijn zich op een of andere manier te engageren in de opbouw van onze samenleving', deel ik niet helemaal: ik vrees dat het onderwijs in hetzelfde bedje ziek is als de openbare omroep - ik ben gisteren, uit arren moede, overgeschakeld van één naar VTM om eens te zien of ze daar ook zoveel aandacht besteden aan het kusttoerisme, een neergestorte luchtballon en over de discretiemuur heen gefilmde beelden van een gruwelmoordreconstructie; het voorlopige resultaat van mijn vergelijkende studie is niet echt bemoedigend maar ik had toch de indruk dat het daar wat serener toe gaan: zo laag is de VRT gevallen