woensdag 20 april 2011

gisteren en vandaag 107

Van gisteren wil ik mij herinneren dat ik nog voor het ochtendgloren de dag inzette met een lectuurbeschrijving van Rousseau’s ‘Eerste wandeling’ uit Overpeinzingen van een eenzame wandelaar, dat ik zag hoe mijn kapper een Spaanse toerist die vroeg zijn baard te laten afscheren weigerde: ‘Dat wordt nooit meer gevraagd, ik heb allang al mijn materiaal daarvoor weggedaan’, en dat ik op tv in het programma Mijnheer Doktoor een oude dokter zag vertellen over een ‘vooraanstaande’ klant die op zijn 78ste nog een jonge freule had binnengedaan en koste wat het kost een middeltje wou om nog eens als een jonkman… - ‘Slecht voor zijn hart?’, dat kon hem niet schelen: ‘Ik veeg mijn gat aan mijn hart.’ De notabel overleed drie maanden en enkele efficiënte testosterondosissen later ‘plots’.

Vandaag kan ik mijn eigen werk doen tot een uur of half elf, dan moet ik met T. naar Gent. Als ik op tijd terug ben, zou ik kunnen gaan fietsen. Vanavond komt L. een glas drinken.