zondag 29 mei 2005

77 * 28,69 * 923

Samen met tien wielervrienden van de zondagvoormiddag langs de Damse vaart naar Sluis en dan verder tot in Breskens; terugkeer langs de kust. In Breskens wordt even halt gehouden op de dijk om een blik te werpen over de Westerschelde naar de skyline van Vlissingen. Een boot vaart van rechts naar links voorbij. Onderweg spreek ik met R over de uitgeverijbusiness en met D over problemen met architecten en aannemers, en vervolgens over slaaptekort. Op de terugweg zetten we ons achter een groep wielertoeristen uit Schoondijke. Ze voeren op hun gele uitrusting reclame voor ‘Feestzaal Wijffels’. Ik lees ‘Feestzaal Twijfels’ en kan daar een heel eindje over tobben want we volgen ze van Breskens tot Cadzand. Daarna gaat het met een stevig tempo door tot in Hoeke, waar de bende stopt voor een cola c.q. blonde Leffe. Ik merk op dat een van de nieuwe deelnemers (ik zie hem voor de eerste keer), met zijn valhelm af en zo’n zonnebrilletje met ovalen glazen op z’n neus heel goed op de Hugo Claus van een jaar of tien geleden lijkt. Na de eerste consumptie rijd ik alleen huiswaarts, beducht voor de dreigende regenval. Ik kom droog thuis.