maandag 21 februari 2011

gisteren en vandaag 50

Van gisteren wil ik mij herinneren hoe het mij opluchtte dat ik P., achter onze vrouwen aan stappend door Brugge, kon vertellen over mijn scheiding van vijfenhalf jaar geleden en alle verwikkelingen daarrond, en ook dat we wat later op diezelfde wandeling de foto’s van Martin Parr in 44 Gallery bewonderden, en vooral ook de eigenzinnige manier waarop L. ze aan de muur had opgehangen. Ik zal mij ook herinneren dat ik er een foto kocht van Patrick Bardyn.

Vandaag is er, deze namiddag, leesclub over ’s Nachts komen de vossen van Cees Nooteboom. Dat moet voorbereid worden, maar er zal ook tijd zijn voor lectuur en schrijven. Voor de middag moet ik wel nog mijn moeders ijskast vol charcuterie waarvan de versheidsdatum is overschreden opruimen, en vanavond komt G. eten.