zaterdag 19 februari 2011

gisteren en vandaag 48

Van gisteren wil ik onthouden dat een van de leesclubleden zei dat ze aan onze lichaamstaal had gezien dat ik met S., die voor een keer was meegekomen, een bijzondere band heb. Twee beelden uit Mujeres al borde de un ataque de nervios van Almodóvar zal ik, als ik de film ooit opnieuw zal bekijken, zeker herkennen: de lange shot in profiel van het waaierende haar van Candela die achterop een motor zit op weg naar de luchthaven waar ze Carlos wil vermoorden, en Pepa die een glas gazpacho op haar rode jurk gegooid krijgt – rood op rood, dat is nog zo erg niet.

Vandaag werk ik voor Poëziekrant (eindredactie en recensie) en wil ik lezen en schrijven. Op de markt ga ik groenten halen en bij de beenhouwer vlees voor het gerecht dat ik wil klaarmaken voor vanavond, wanneer P. en J. komen eten.