zondag 15 januari 2023

gisteren 14 / droom # 148

230114

In mijn droom zeg ik aan de astronoom en Nederlandstalige rockzanger Stijn Meuris dat zijn muziek toch voldoende kwaliteit heeft om van hem een wereldster te maken, maar dan zou hij wel in het Engels moeten zingen. Hij spreekt mij in geen van beide talen tegen.

Ik weet nog niet waarover ik morgen zal dromen.

‘Ik onthoud het lekkere eten en de vriendelijkheid,’ zegt ze. ‘Dat zal ik nooit vergeten.’

Ik kom stilaan tot het besef dat ik beter geschiedenis had gestudeerd. Story of my life: altijd te laat!

En de Oscar voor de beste dierenvertolking gaat naar… de hond én het paard én de ezel én de koeien in The Banshees of Inisherin van Martin McDonagh!  

 

foto: Walter Saenen
Het onverschillige doortikken van de tijd is ook een vorm van genade. Ik vermoed dat ik al wel eens een hele dag niet meer aan je heb gedacht. Tijd vijlt, anders was het geen leven.  

Frank Albers over een jaar zonder zijn vriend Bernard Dewulf in ‘Alsof nog niets is gestelpt’, De Standaard 14 januari 2023