donderdag 6 juni 2019

facebookbericht 1182

Ik heb geen Play van Telenet. Het doet mij denken aan een situatie in een café ergens op het Franse platteland, een paar jaar geleden. Ik denk dat het Lorraine was, of misschien al Vosges. Maar dat doet er niet toe want het is algemeen. Aan de toog een paar mannen. Ze bespreken de Champions League-match van de avond voordien. Een ervan zegt dat hij er niet van kan meespreken want hij heeft de match niet gezien. Hij heeft het abonnement niet dat daarvoor nodig is. Lees: hij kan het niet betalen. Ik ben getuige van een nieuw sociaal onderscheid. Vroeger kon iedereen meepraten over wat er op tv te zien was, nu kunnen enkel de happy few dat. Ik heb geen Play van Telenet - maar dat zei ik al. Niet omdat ik dat niet kan betalen, ik zou dat wél kunnen indien ik Play van Telenet zou willen. Ik signaleer alleen maar dat het niet voor iedereen evident is om van 'Chernobyl' te kunnen genieten.